neděle 13. září 2015

Fuc*ing hipster

Jednou se mě kamarádka zeptala: "Prosím tě, kdo je to vlastně ten hipster?". A já nevěděla, jak přesně mám odpovědět. "No víš, hipsteři nosí takové stylové oblečení, takové, co nikdo moc nenosí, takové staré třeba... a víš celkově se snaží být, hmmm, jako originální..." Moje odpověď za moc nestála. Myslím, že to nepochopila. Ale kdo je tedy vlastně ten správný hipster? 

Nejdřív to znělo frajersky, hipster, cool člověk, ale teď už se setkávám spíše s tímto označením v urážlivém smyslu. Kolikrát slýchám, podívej se, to je ale hipster. Je zábavné pozorovat, jak se tohle označení dostalo mezi lidi a zpopularizovalo. 

Asi by mě ani nenapadlo se o tento styl zajímat víc, ale poté, co jsem dorazila do USA, setkala jsem se s překvapivím zjištěním. "Oh, Tereza, you are totally hipster! Haha, you are fuc*ing hipster!" Z prvu jsem se bránila a tento názor důkladně rozmlouvala, ale po čase jsem to vzdala. Proto jsem se rozhodla prozkoumat, kdo že to vlastně jsem. Podle dotazovaných Američanů by měl správný hipster zvládat těchto několik základních dovedností: 

1) poslouchat vhodnou hudbu (těžké upřesnit, nejspíš starší skladby a povolen je také remix) 
2) dívat se na seriály (typu Dexter)
3) nosit specifické oblečení (podezřelá je hlavně džínovina, motivy vlaštovek a košile) 
4) nakupovat v hipster obchodech (zde Forever 21 = hipster obchod pro ne příliš bohaté holky) 
5) pít pivo, aspoň jedno denně (pozor, správný hipster by měl užívat pivo s nápaditým a originálním obalem)
6) pravidelně fotit selfie
7)  vlastnit profil na instagramu
8) číst knihy
9) kouřit (nejspíš je jedno co, vodní dýmky, cigarety... muži budou zajímavější s doutníky a klasickými dýmkami) 
10) a samozřejmě tvářit se dostatečně cool

Ačkoliv všechny body ze seznamu nesplňuji, na jmenování mě do pozice hipstera to stačilo, takže pokud byste si nebyli jistí, zda zvládnete vše, nezoufejte. 

PS: Pozor! Na Wikipedii jsem se také dočetla, že hipsterem můžete být pouze do 30 let, tak neotálejte. :) 

PPS: Pokud hledáte podrobný návod na to, jak se stát hispterem, stačí jen googlit, nabídka článků je široká. :) 



Správný hipster obrázek. (Zdroj: http://jakndaxta.deviantart.com/art/notevenhipster-346734568)

Žádné komentáře:

Okomentovat