pondělí 19. ledna 2015

Afrodita, nebo Athéna?

My ženy to nemáme lehké. Pokud jste žena, právě teď souhlasně pokyvujete hlavou. Pokud jste muž, nejspíš už jste přestal číst. Kdyby se však někdo z panské části populace dostal až sem, prosím ho, ať nepřestává. Ne, nejsem totiž žádná feministka. Opravdu ne. Jen nedokážu vyřešit jednoduchou otázku. Je lepší být krásná, nebo chytrá? 

Já vím, nejlepší je obojí. Ale to je právě ono. Kde na to vzít čas? Vážně, bojím se spočítat, kolik hodin měsíčně mě ta snaha o krásu, či inteligenci stojí. Ženy, přemýšlely jste nad tím někdy? A muži, uvědomujete si, o čem je vlastně řeč? Kolik času zabere jen klasická koupelnová procedura: oholit nohy, na pleť použít peeling a na vlasy masku, ještě nakrémovat tělo, odlíčit, nebo nalíčit obličej, vyfénovat a učesat vlasy. Ale nečesat se pořád stejně, aby to nebyla nuda. Poté tenhle boj o krásu pokračuje lakováním nehtů, případně trávením času na manikúře, trháním obočí a zkoušením dalších a dalších přípravků, protože ta naše pleť pořád není jako dětská prdelka. Pokud chceme být do plavek fit, mučíme svá těla hodiny v posilovnách a pro dokonalost se pečeme v solárkách. Kdo by taky v lednu nechtěl být sexy kočka z Karibiku. A to nemluvím o oblečení. Vždycky jsem chtěla být chlap už jen proto, že jediným kritériem pro výběr trička je správná barva a vtipný potisk. 

Naopak pokud hodláte být chytrá, soustředíte se na úplně jiné věci. Každý den by bylo vhodné číst kvalitní noviny, případně to doplnit obdobně smýšlejícím týdeníkem. Tak nějak víme, že v Čechách je to problém a tudíž by bylo nejlepší sledovat zahraniční zdroje, vyhledávat je a dokázat bezproblémově překládat. Měly bychom mít perfektní přehled o historických událostech a odhadovat průběh budoucnosti, vědět, co je zdravé a nezdravé, co se právě děje v umění a kultuře, chápat finanční trh a samozřejmě se vyznat v ekologii. K tomu by bylo skvělé zvládnout několik jazyků a každý den se učit něčemu novému. A protože moudrost se skvěle hledá v knihách, hodilo by se jich týdně pár přečíst. Ne však jen tak ledajakých, Nietzscheho nebo Kanta má na stolku asi málokterá z nás. 

Navíc do toho horko těžko vpravujeme věci, které nás prostě jen baví, přátele nebo partnera. Dále také to, co naopak splnit musíme, jako práci, úklid či úřady. Je toho spousta. Nemůžu proto vymyslet, jak tohle všechno dokáže někdo skloubit. Jde to? Nebo si vážně musíme nakonec vybrat, jestli budeme raději Afroditami, nebo Athénami? Rozhodování nikdy nebyla má silná stránka, a tak se snažím dělat obojí, mám však takový pocit, že ani jedno pořádně, což u mě vyvolává permanentní pocit nespokojenosti. Moje postava totiž nevypadá jako na fotkách z fitness girl, vedoucí bakalářské práce si myslí, že se mu vyhýbám a není daleko od pravdy, knihu jsem dočetla naposledy před měsícem a Kant to rozhodně nebyl, cizí jazyky úspěšně zapomínám, rodinu i přátele stíhám mnohem míň, než bych chtěla, doma mám bordel a povinnosti se mi kupí na stole. Můžete mi někdo konečně říct, jak se to teda dělá?! 

PS: Ještě když se do toho všeho snažíte psát blog, tak to dopadá takhle. Po víc jak měsíci píši článek. 

PPS: Dnes si ale zase myslím, že se to všechno nějak stihnout dá.

PPPS: Dokončuji článek a běžím do fitka. Večer se totiž musím učit! 


Žádné komentáře:

Okomentovat